sobota, 26 listopada, 2022

Jak pracować nad zaburzeniem regulacji emocji w ADHD z wykorzystaniem technik CBT

W trakcie konferencji ADHD2022 w Dallas prof. Russell Ramsay omawiał techniki CBT służące do pomagania pacjentom z ADHD w regulowaniu ich emocji.

Szybkie zajście w ciążę po poronieniu nie stanowi zagrożenia

Aktualne zalecenia mówią o konieczności odczekania ok. 6 miesięcy po poronieniu i aborcji przed kolejnym staraniem się o dziecko. Nowe badania mówią wydają się przeczyć racjonalności takiego zalecenia.

Mniejszości seksualne i ryzyko zaburzeń psychicznych

Pozostawanie w sytuacji podwyższonego stresu ma niekorzystny wpływ na zdrowie psychiczne osób LGB.

Przezczaszkowa stymulacja prądem stałym (tDCS) w depresji nie poprawia efektu psychoterapii

Przezczaszkowa stymulacja mózgu prądem stałym to technika, która nie znalazła jeszcze swojego miejsca w terapii psychiatrycznej. Wynika to przede wszystkim z niewystarczającej wiedzy na jej temat i zbyt małej liczy badań.

Popularne

Chodzenie pomaga na pamięć

Każdy wie, że aktywność fizyczna to zdrowie, ale dopiero od niedawna wiemy jak wiele w tym powiedzeniu jest prawdy, w kontekście zdrowia naszego mózgu.

Leki w ciąży

Osoby z osobowością borderline gorzej wyczuwają ironię

Osoby z BPD bardzo często w dzieciństwie są zaniedbywane lub doświadczają przemocy, co niestety prowadzi do zaburzenia komunikacji społecznej i tworzeniu się bariery dotyczącej ufania innym.

Melatonina zmniejsza przyrost masy ciała spowodowany olanzapiną

Jednym z najczęstszych objawów niepożądanych związanych z olanzapiną jest przyrost masy ciała.

Zasady leczenia litem w okresie okołoporodowym

Złotym standardem leczenia w chorobie dwubiegunowej jest lit. Lek ten można także stosować w okresie okołoporodowym, choć pod kontrolą specjalisty psychiatrii perinatalnej.

Choroba dwubiegunowa i ciąża