wtorek, 27 września, 2022

Najnowsze wpisy
Nowości

10 naturalnych substancji i suplementów potwierdzonych naukowo, które przyczyniają się do zmniejszenia lęku

Stres nieustannie towarzyszy nam w codziennym życiu. Warto wiedzieć, co oprócz leków wspomaga jego redukcję.

Wpływ jogi na zaburzenia psychiczne

Joga znana jest z wielorakich korzyści, zaczynając od fizjologicznych, po psychologiczne i poznawcze. Jakie jednak znaczenie może mieć jej praktyka w obszarze zaburzeń psychicznych, takich jak m.in. depresja, schizofrenia, PTSD, czy ADHD? To pytanie zadali sobie pracownicy jednego z oddziałów zamkniętych szpitali psychiatrycznych. Odpowiedź na nie znajduje się w tym artykule.

Suplementacja witaminy D przyspiesza otępienie

Aktualne wytyczne mówią o zwiększonej suplementacji witaminy D u osób w podeszłym wieku. Jednak badanie naukowców z Tajwanu każe się zastanowić, czy nie należy zweryfikować tego zalecenia.

Umysł po północy nie powinien być aktywy

Zgodnie z teorią "umysłu po północy", człowiek jest znacznie bardziej podatny na negatywne myśli w nocy. Oznacza to, że czuwanie w nocy może prowadzić np. do silnego poczycia samotności, beznadziei i rozpaczy.

Suplementacja witaminy D nie poprawia zdrowia

Aktualne wytyczne zalecają suplementację witaminy D, ale aktualnie brak jest przekonywujących danych na związek między wit. D a zdrowiem.

Palenie marihuany zwiększa ryzyko przyjęcia do SOR i hospitalizacji

Wielu osobom stosującym marihuanę wydaje się, że jest to substancja nie mająca negatywnego wpływu na zdrowie. Niestety w kolejnym badaniu potwierdzono jej działania niepożądane.

Uproszczenia w myśleniu mogą być powodem odmowy szczepienia na COVID-19 i noszenia maseczki

Dlaczego osoby racjonalne czasami odmawiają zaszczepienia się na COVID-19 lub noszenia maseczki? Tłumaczy to ciekawy artykuł opowiadający o skrótach w myśleniu.

Czy picie kawy jest zdrowe?

Picie kawy a zdrowie - okazuje się, że spożywanie kawy nawet z niewielką ilością cukru obniża ryzyko śmierci.

Ile godzin snu potrzebują osoby starsze?

Naukowcy sprawdzili, ile godzin snu jest optymalne dla osób w średnim oraz starszym wieku.

Jak poprawić sobie nastrój słuchając muzyki?

Zastanawiając się, jak poprawić sobie nastrój, warto posłuchać muzyki. Aktywność związana z muzyką daje podobne efekt jak aktywność fizyczna.

Zasoby

POPULARNE

Nawet niewielka ilość alkoholu jest szkodliwa dla serca

Lampka czerwonego wina do obiadu to element diety śródziemnomorskiej. Czy na pewno jest dobra na serce?

Umysł po północy nie powinien być aktywy

Zgodnie z teorią "umysłu po północy", człowiek jest znacznie bardziej podatny na negatywne myśli w nocy. Oznacza to, że czuwanie w nocy może prowadzić np. do silnego poczycia samotności, beznadziei i rozpaczy.

Suplementacja witaminy D przyspiesza otępienie

Aktualne wytyczne mówią o zwiększonej suplementacji witaminy D u osób w podeszłym wieku. Jednak badanie naukowców z Tajwanu każe się zastanowić, czy nie należy zweryfikować tego zalecenia.

Czy picie kawy jest zdrowe?

Picie kawy a zdrowie - okazuje się, że spożywanie kawy nawet z niewielką ilością cukru obniża ryzyko śmierci.

Suplementacja witaminy D nie poprawia zdrowia

Aktualne wytyczne zalecają suplementację witaminy D, ale aktualnie brak jest przekonywujących danych na związek między wit. D a zdrowiem.