piątek, 29 marca, 2024

Najnowsze wpisy
Nowości

Masa ciała a depresja

Otyłość i depresja są poważnymi problemami zdrowotnymi, które mają negatywny wpływ na jakość życia. Stąd zależność między masą ciała a problemami ze zdrowiem psychicznym u pacjentów jest coraz bardziej interesującym i palącym tematem badawczym. Odpowiedzi dostarczają analizy przeprowadzane z udziałem par bliźniąt.

Aktywność fizyczna a depresja

Nowa metaanaliza potwierdza pozytywny wpływ aktywności fizycznej na osoby chorujące na depresję. Jest związana z niższym poziomem niektórych objawów depresji m.in. utratą zainteresowania, przygnębieniem, zmęczeniem i zmiana apetytu.

Ketamina stosowana w depresji ma podobne wyniki do placebo

Ketamina podana w depresji przy znieczuleniu ogólnym nie miała większego wpływu niż placebo w zmniejszeniu nasilenia objawów choroby.

Leki na depresję w ciąży — analiza grupy kontrolnej: rodzeństwa

Nie znaleziono istotnych klinicznie różnic między rodzeństwem a płodem narażonym na leki na depresję w ciąży ich matki.

Ketamina na depresję  – kontrowersje wokół skuteczności i bezpieczeństwa

Ketamina stosowana na depresję wywołuje kontrowersje w środowisku naukowym wokół skuteczności i bezpieczeństwa leku.

Depresja u kobiet związana z niskim poziomem estradiolu

We wcześniejszych obserwacjach odnotowano niższe poziomy estradiolu u kobiet przed menopauzą z depresją, ale przyczyna korelacji nie została dotychczas wyjaśniona.

Oto 7 pytań, na które należy znać odpowiedź przed rozpoczęciem przyjmowania leku przeciwdepresyjnego

Według WHO ok. 5% dorosłego społeczeństwa cierpi na depresję. Głównymi jej cechami jest obniżenie nastroju, brak zainteresowania dotychczasowymi przyjemnościami. W dzisiejszym artykule chciałbym podpowiedzieć, co każdy pacjent decydujący się na leczenie depresji i zaburzeń lękowych powinien wiedzieć przed rozpoczęciem terapii.

Terapia na depresję skuteczniejsza od ketaminy

Od kilku lat ketamina budzi ogromne zainteresowanie pacjentów, ze względu na szybkie działanie przeciwdepresyjne i skuteczność. Jednak istnieje inna forma szybkiej terapii przeciwdepresyjnej, która daje jeszcze lepsze efekty.

Depresja matek dzieci z autyzmem nie ma wpływu na zachowanie dziecka

Kobiety posiadające dzieci z zaburzeniem ze spektrum autyzmu często doświadczają nasilonego stresu, który może być czynnikiem przyczyniającym się do depresji. Badanie przeprowadzone na Uniwersytecie Kalifornijskim oceniało, czy depresja mamy ma wpływ na problemy z zachowaniem u dziecka z/bez ASD.

Sytuacja społeczno-ekonomiczna wpływa na leczenie depresji

Czynniki socjoekonomiczne mogą wpływać na leczenie depresji. Pacjenci bezrobotni, z niższym wykształceniem słabiej reagują na farmakoterapię.

Zasoby

POPULARNE

Wpływ leków przeciwdepresyjnych na przyrost masy ciała

Wiele pacjentek obawia się przyrostu masy ciała w trakcie leczenia przeciwdepresyjnego.

Hormony stresu: adrenalina nie jest najważniejsza

Istnieją trzy hormony stresu, ale tylko jeden z nich ma długotrwały wpływ na naszą psychikę

Depresja a otępienie – co mają wspólnego?

W niektórych sytuacjach otępienie i depresja mogą podobnie się objawiać. Co więcej, według najnowszych badań przebycie depresji zwiększa ryzyko otępienia.

Terapia na depresję skuteczniejsza od ketaminy